måndag 23 juni 2014

9 filmer att se utomhus

Kulturkoftan Johanna kulturtipsar för fullt den här veckan på sin blogg och jag tänkte bidra lite.

I Norrköping finns filmföreningen Flimmer som varje sommar anordnar utomhusbio. Jag har inte varit en enda gång trots att Norrköping är min närmaste stad men jag gillar idén så mycket och tänker alltid att jag ska ta mig dit någon gång. Om du bor i närheten, eller vill göra en liten resa - kanske i kombination med Harry Potter-utställningen? - så kan jag berätta vilka filmer som visas i år.

Först ut den 19 juli: The Hunger Games: Catching Fire!!!

21 juli: One Direction: This is Us - allsångsläge?
23 juli: Blue Jasmine - oscarsbelönad Cate Blanchett
25 juli: Känn ingen sorg - Håkan!!! för alla som gillar honom
27 juli: The Great Gatsby - bokkoppling! Leo!
31 juli: Svart katt, vit katt - klassiker
3 augusti: American Hustle - Jennifer Lawrence en gång till
6 augusti: Philomena - Judi Dench är cool
10 augusti: Picassos äventyr - Gösta Ekman ni vet

och tionde och sist eftersom jag ljög i rubriken för att passa i min nedräkning
12 augusti: About Time - med en av bröderna Weasley och tidsresor och grejer

Du kan läsa mer om Flimmer, filmerna, utomhusbion och filmfestivalen i programbladet som finns som .pdf.

1 kommentar:

  1. 1. Tack snälla du för att du tipsar om min lllla blogg!
    2. Vad synd att min syrra har flyttat ifrån Nrkp för jisses vad mycket bra film de ska visa i år.

    SvaraRadera