söndag 22 juni 2014

10 saker jag vill göra i sommar

Anna på Bookshelf har precis som förra året en bucket list där hon i sommar kommer att bocka av roliga saker hon bestämt sig för att göra. Jag följde hennes lista (med magert resultat, tyvärr) förra sommaren, men i år gör jag min egen med något lån från Anna.


  • bygga en sommarläsningshög och ha den inte bara som prydnad 
  • se minst en film ur 1001 filmer du måste se innan du dör (jag har stått still på 167 jättelänge och så kan vi ju inte ha det)
  • besöka ett nytt bibliotek
  • prata med någon du inte pratat med på länge
  • prata med någon du aldrig pratat med förut
  • skriva 5000 ord/en kvart om dagen i juli/SKRIVA
  • komplettera Harry Potter-samlingen (bara Goblet of Fire kvar att secondhandhitta - hur svårt kan det va?)
  • äta en ny glass
  • sova utomhus en natt
  • klappa minst en katt

Sommarläsningshögen är prio ett känner jag. Det kändes fint förra året att ha en fysisk hög att beta av och jag skulle vilja ha en liknande i år. Bild kommer naturligtvis när jag har en!




2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du får en fantastiskt fin sommar Maria!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Läs och ladda batterierna! (Vilket är ett märkligt uttryck för du är ju verkligen ingen robot! Men du vet, vila, fyll på med bra saker och kom tillbaka taggad inför hösten.) :)

      Radera