söndag 30 juni 2013

Läs-A-Lot - dag 1

Jag väntade uppe till midnatt för att vara med vid starten av #läsalot2013 och jag tycker att det här är en så grymt fin idé. För vissa kommer kanske inte läsningen se så annorlunda ut den här veckan, men för andra funkar det här upplägget som en energiinjektion. Att veta att ens kompisar också ligger och läser i sitt hörn av landet ger en extra känsla av gemenskap till den som redan finns bland bokbloggare.

Jag valde att starta med en bok jag räknade med att hinna läsa ut på en dag - för att få en bra start och en hel bok att lägga till junisammanfattningen (btw, juni är alltså slut nu?! HUR?) - och slog vid tolvslaget upp GE MIG ARSENIK av Klara Krantz. Första orden? "Söndag / Det är världens finaste bok." Kändes som helt rätt bok att börja med!


En bok och ett mål avklarat!

  • läs en hyllvärmare
  • läs om en bra bok
  • läs en vuxenbok
  • läs en bok på svenska

1 kommentar:

  1. Bra jobbat :)

    SV: Haha, verkligen? Jag hade ingen aning om att du också hade den idén men vad roligt :) Tack för tipsen om bibliotek att besöka! Varbergs har jag inte besökt på flera år så dit kanske man borde ta en tur.

    SvaraRadera