tisdag 25 juni 2013

Jag låter Anna ta över mitt liv

Hej & hallå!

Jag vet att jag varit lite tyst här, men jag har flyttat och tänkt och grejat. Bloggen har inte varit prio ett. MEN!
Jag ska skriva några bokiga inlägg snart. Lovar dyrt och heligt. Några ord om SHINE och THE MOON AND MORE och Marchetta igen förmodligen. Bland annat.

Jag var i Stockholm förra veckan och det var supertrevligt. Dels Marchetta förstås som berättade så mycket om sina böcker, sitt skrivande och planerna för JELLICOE ROAD - the movie. Men det var också trevligt att träffa (Sincerely) Johanna och flaskpostaren Sofia och Anna från Sagan om sagorna och säga ett kort hej till en annan Anna och Nea. Och så fick jag se både Medborgarplatsens bibliotek och Sturebiblioteket med de coola bokpåsarna (hej, jag heter Maria och är biblioteksnörd).

Men, vad är då detta att Anna tar över mitt liv eller i alla fall min sommar? Anna är i det här fallet Anna från Bookshelf. Ni vet hon som gör Sveriges bästa bokvideor. Hon har satt ihop en obokig bucket list för sommaren. Tanken är att man gör minst en av sakerna på listan varje vecka och visar och berättar på söndagen. Mer finns att läsa HÄR. Jag har tänkt göra det. Verkligen. Men den senaste söndagen har visst passerat och jag har inga bildbevis på vad jag gjorde förra veckan så officiell start den här veckan istället.

Del två av Anna tar över min sommar: #läsalot2013 Yes, ladies and gentlemen, det finns en hashtag. Mycket seriösare än så blir det inte. Mellan 30 juni och 6 juli ska det läsas. Mycket. Mer än vanligt. Låt bli slösurfandet, TV-serietittandet och allmänt bortkastande av tid. Läs en bok! Läs flera! Sätt upp mål och dela med dig av din upplevelse! Jag funderar som bäst på vilka mål/riktlinjer jag ska sätta upp. Anna (och Emelie, icke att förglömma) har några förslag, men jag kommer nog att byta ut åtminstone något av dem för att bättre passa min läsning. Kolla in hos Anna och/eller Emelie och häng på! #läsalot2013 alltså. (Ja, det kan vara världens roligaste namn.)

1 kommentar:

  1. Åhhh, jag sitter ju här och är alldeles rörd nu! Du är för gullig! TACK :D <3 Och det gör inget att du missade söndagens uppdatering, jag hoppas att du hinner med denna söndag :) OCH DET ÄR SUPERKUL ATT DU OCH SKA VARA MED I LÄS-A-LOTEN (och ja, det är världens roligaste namn ^^)

    SvaraRadera