söndag 17 mars 2013

Söndagssexan - några olika saker men viktigast: läs CODE NAME VERITY

1. Läs CODE NAME VERITY. Bara en påminnelse ifall du struntade i att läsa mitt inlägg tidigare i veckan. Eller missade vad jag ville ha sagt i rubriken.

2. Jag låtsades att förra veckan inte existerade. Eller alltså, jag gjorde saker. Försökte förstå chi- och etakvadrat och vad räta linjens ekvation egentligen ska användas till. Åt, sov och diskade och sånt. Men skrev några blogginlägg gjorde jag inte. Och sen satte jag igång på nytt i tisdags utan att be om ursäkt för min frånvaro.

För det är ju inte så att jag måste blogga varenda vecka även om det är min inofficiella målsättning att berätta om en bok jag läst, en bok jag vill läsa och gärna något annat bokigt varje vecka. Så jag tyckte inte att jag behövde nämna att jag varit borta. Jag råkade ta en bloggsemester och antingen märkte du det eller så märkte du det inte och det är inte något vi behöver diskutera.

Men hur hanterar man sina bloggrelationer? Hur säger man hej då? Hur glest kan det bli mellan uppdateringarna innan det är dags att inse att man nog inte bloggar längre? Vad har man för skyldigheter mot sina läsare och bloggkompisar? Om jag plötsligt gick och dog en dag, hur skulle du få veta det?

3. Eh... Ja. Bara några random tankar om bloggande så här i slutet av veckan.

4. För att gå över till något helt annat så har jag gjort något korkat men ändå trevligt. Jag hittade Ally Carters HEIST SOCIETY på Global sist jag var där och lånade den trots att jag aldrig känt något större sug efter den. (Det är alltid Global som lurar på mig något oplanerat.) Nu har jag läst och den var rolig med dragning åt E. Lockhart och Maureen Johnson. Coola karaktärer och <3 Hale för att jag är förutsägbar på det sättet. Men det var första delen i en serie. Vars följande två böcker inte finns på mina bibliotek. Inte för att jag måste läsa vidare, men när man gillar första boken är det ju kul att läsa vidare. Trots att det är en oavslutad serie. (Hu!) En serie som inte ens har något planerat slut och som alltså kan fortgå i evigheter utan att karaktärerna utvecklas nämnvärt. Vad har jag gett mig in på?!

5. Vad har jag gett mig in på del 2: Idag har jag varit och lånat DIVERGENT. Jajamän. Här ska (kanske) läsas icke-contempo så att jag hänger med när ni diskuterar om Theo James är rätt person för Four eller inte. Inte för att ni fortfarande kommer diskutera det när jag läst klart, men ändå. När filmen kommer är jag förmodligen klar.

6. Inför kommande vecka har jag förberett inte mindre än två inlägg om böcker jag läst och ett om en bok jag vill läsa. De får hålla er sällskap medan jag gräver ner mig i rapportskrivning. Sen hör jag av mig tidigast när jag är klar med alla inlämningar. Om inget superviktigt inträffar. Så söndag midnatt ungefär. Ciao!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med rapportskrivningen. Och jag hoppas att någon har lösenordet till din blogg så denne kan meddela oss om det skulle hända dig något, vilket jag innerligt hoppas att det inte gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, förhoppningsvis händer ingenting någon av oss! Det är bara så märkligt att tänka på alla dessa människor man omger sig med virtuellt men inte "känner".

      Radera