lördag 8 december 2012

Julkalendrarna så här långt

Det är så sjukt många tävlingar och julkalendrar som pågår och mitt huvud håller på att explodera, men här är några tankar om vad jag sett hittills.

Bookshelf har den klurigaste tävlingen och har dessutom tipsat om booktubers som jag velat hitta länge men aldrig tagit tag i.

Bookrelated har en kreativ och rolig omslagskalender. Men första gången jag skummade över bloggen utan att veta trodde jag att Maggie Stiefvater faktiskt skrivit en ny bok om renar. Det verkade inte alls orimligt i mina ögon.

Sincerely Johanna har fått mig att överväga novelläsning. Till exempel nummer 6 och nummer 7. Dock har jag inte tagit mig tid att lyssna på någon av hennes dagliga jullåtar. Kanske därför jag inte kommit i julstämning än?

Hittade första dagen Feministbiblioteket som tipsar om feministiska resmål och Paperback Lover som omedelbart gjorde mig sugen på en bok, men sen har jag tyvärr slarvat med deras kalendrar.

Fiktiviteter finns varje dag en fråga som får en att reflektera över sitt läsande och där man i slutänden har chans att vinna ett bokpaket.

Amelies boktips har adventstävlingar och från första veckan hoppas jag vinna Delirium. Kolla imorgon vad som finns i potten den här gången!

Det svåraste har varit alla dessa bloggare som vill att jag ska svara på juliga frågor. Jag vill gärna att Andrea köper böcker åt mig eller att Nellon ger mig ett hemligt bokpaket, men jag måste reda ut mina tankar kring julen först. Det är inte helt lätt. Jag försöker vara julig i år. Jag har till och med en chokladkalender för första gången på 15 (?) år och äter en inte speciellt god chokladbit om dagen (jag hade glömt att de har motiv). Men jag har fortfarande långt kvar till julstämning.

Ja, så har jag då min egen julkalendertävling där jag slår mig själv med häpnad. Min rimförmåga är helt fantastisk. Men jag oroar mig över att posta inläggen i fel ordning så att meningen blir typ GDO LJU ALLA BLGOGLSÄARE!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar