söndag 25 november 2012

Söndagssexan - öken och julkalendrar

1. Välkommen till öknen!
   Ja, jag bytte utseende på bloggen för ett tag sen och häromdagen när jag satt vid en dator i skolan upptäckte jag att bakgrunden inte bara är blå (som den är i min laptop) utan dessutom har en öde väg som skär genom öknen.
   Bilden är alltså inte vald för att den symboliserar någonting, men jag började förstås fundera på vad den kunde tänkas symbolisera. (Hur ungdomsboksutgivningen är en öken av icke-contemporary men med guldkorn av contemporary som oaser? Hur jag gillar roadtripböcker?) Vad den än kan tänkas förmedla får den vara kvar ett tag för jag orkar inte välja ut varken en betydelsefull eller intetsägande bakgrund och jag gillar den.

2. Som vi alla vet är jag rätt så totalt insnöad på contemporary och varje gång jag trevar mig ut på osäker mark känner jag att det är en nyhet värd att basunera ut. Tre löpsedlar från veckan som gått:
MARIA TITTAR PÅ MERLIN - OCH GILLAR DET!
MARIA LÄSER FANFICTION FÖR FÖRSTA GÅNGEN!
MARIA RESERVERAR CITY OF BONES!

3. Men innan någon drabbas av chocktillstånd... Här kommer en länk till Stacked som för några veckor sen hade contemporary week och tipsade långt och bra om läsvärda böcker. Till exempel vad vi har att se fram emot 2013.

4. För några dagar sen skrev jag om hur jag befann mig i en omläsningsperiod och inte hade lust att läsa nya böcker. Tydligen hjälpte det att skriva om det, för sedan dess har jag läst ut två böcker jag aldrig läst förut.

5. Det regnar i Borås.

6. Nu är det en månad kvar till jul och nästa vecka drar december igång - till exempel med julkalendrar här och där. På TV är det dags att flytta in på Greveholm igen och i bloggvärlden har både Nilmas bokhylla och Boken är tankens barn planerat julkalendrar sedan länge. Titta in hos dem för att läsa mer och se hur du kan vinna böcker.
Vet du fler bloggar som kommer att ha julkalendrar (kanske din egen?) får du gärna berätta in da commentz.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ha en julkalender i min blogg. Men den består av recensioner och inga utlottningar så den är kanske bara intressant för mig.

    Läs mer här: http://sincerelyjohanna.blogspot.se/2012/11/sincerely-johannas-julkalender-2012.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag tror definitivt det blir intressant även för oss andra!

      Jag funderar på att göra något, men det är fortfarande oplanerat så det blir totalt ostrukturerat isf. :)

      Radera