onsdag 21 november 2012

På min önskelista (16) - MER LOCKHART

Jag har precis läst E. Lockharts The Disreputable History of Frankie Landau-Banks för andra gången (den har inte blivit sämre) och känner: MER LOCKHART. Jag har tyvärr bara en bok kvar, och även om jag hyser vissa tvivel om den så är det bättre än inget. Därför önskar jag mig:

Dramarama av E. Lockhart
Two theater-mad, self-invented, fabulositon Ohio teenagers.
One boy, one girl.
One gay, one straight.
One black, one white.
And SUMMER DRAMA CAMP.
It’s a season of hormones,
gold lamé,
hissy fits,
jazz hands,
song and dance,
true love,
and unitards
that will determine their future–and test their friendship.

                               (beskrivning hämtad från författarens hemsida)

Det är väldigt få av orden i beskrivningen som gör mig sugen. Musikaler, sång, dans, "jazz hands"... Intresse och kunskaper finns i begränsad upplaga i den här ringhörnan. Men det ÄR E. Lockhart. Jag vet att det kommer bli smart och roligt. Och jag HAR sett alla avsnitt av Glee. Jag kanske är redo? Det är definitivt värt ett försök.

Ja, jag har bara Dramarama kvar, men det kommer mera från Lockhart.
2014.
2014! Evigheters evigheter alltså, men hon jobbar på den och avslöjade för ett tag sen att den fått titeln We were liars. I somras räknade hon upp några böcker som inspirerat henne i skrivandet och på Pinterest har hon en sida (ett plank? en anslagstavla?) där hon satt upp fler saker som inspirerat nya boken. Flera av titlarna och bilderna gör mig minst sagt sugen och hoppfull så let's hope att jorden inte går under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar