söndag 4 november 2012

En enkät för att det är söndag

Är inte söndag en väldigt bra enkätdag? Pocketlover som jag hittade enkäten hos gjorde den visserligen på en lördag, men i alla fall.

Senaste böckerna jag läste: Innan jag dör av Jenny Downham. Lite döden så här i helgen då vi firar minnet av våra döda. Innan dess: Martin Jerns Affektion (inte min vanliga smaksättning på te) och Johanna Lindbäcks Som om jag frågat som jag ska försöka berätta om nästa vecka.
Böcker jag läser just nu: Böcker jag läser snart: Kanske Vindsträdgården/Flowers in the Attic. En klassiker jag fyndade i somras och inte har läst. Så är det dags att dyka tillbaka ner i kurslitteraturen och läsa en bok som förklarar att ett visst mått av social kompetens kan vara bra när man jobbar som bibliotekarie.
Böcker jag ser fram emot: Hemma i bokhyllan väntar Meg Rosoffs I begynnelsen var Bob som jag blivit extra sugen på sedan jag upptäckte att den heter There is No Dog på engelska. Vilket jag tyckte var hi-larious.

Senaste filmerna jag såg: Beetlejuice (men jag slumrade till precis i upplösningen så jag är inte säker på vad som hände) och Harry Potter och halvblodsprinsen (i alla fall första timmen, med mina föräldrar som inte har ett uns av magi i kroppen).
Filmer jag ser fram emot: Absolut mest: The Perks of Being a Wallflower. Januari! Breaking Dawn pt2 (Malin! Börjar tyvärr 12/11 och måste vara i Borås, men vi kanske kan se den ihop när du ska se den för femte gången eller så? ;) ). Idag ser jag annars fram emot Niceville och Rabbit Hole på TV.

Senaste TV-serierna jag såg: Downton Abbey började igår. Maggie Smith levererade direkt. Och Parenthood! Tröttnade lite i början av förra säsongen och har inte sett den, men hoppade på säsong 4 och gråter så det skvalar till varje avsnitt.
TV-serier jag längtar efter: Jag har några avsnitt av The Good Wife att ta igen. Glee kommer tillbaka men jag kan inte påstå att jag längtar, mer så att jag förmodligen kommer kolla för att jag inte kan låta bli. Jag längtar också efter Friday Night Lights och Vita huset men det kanske är en annan sak. Saknad?

Musik jag lyssnar på just nu: Jag känner mig alltid som en djupt störd människa när jag bekänner att jag inte lyssnar på musik. Jag har ingenting emot att lyssna, men jag väljer alltid tystnad själv. När någon annan sätter på radion just nu är det alltid samma låt med Ulf Lundell som spelas. När jag var hos en kompis förra helgen var det mycket Queen och Eagles vilket var nice.
Musik jag ser fram emot: Taylor Swift har visst släppt en ny skiva?

1 kommentar:

  1. Maria! Klart vi måste gå på sista filmen tillsammans! :-D Och ja, Taylor har släppt en ny skiva - du ska få höra heeela imorgon! :-D

    SvaraRadera