lördag 8 september 2012

Bokbloggsjerkan 7-10 september: Läser just nu

Veckans bokbloggsjerka är behagligt enkel efter första intensiva skolveckan!
Hur jerkan går till berättar Annika. Sammanfattningsvis kan man säga att det är en jätterolig grej som öppnar fler dörrar och fönster ut i bokbloggarvärlden.

Den här veckan är frågan: Vad läser du just nu?

Det sanna svaret är att jag läser My Life Next Door av Huntley Fitzpatrick. Om två totalt olika familjer som är grannar. Samantha längtar bort från sin välstädade tillvaro och blir indragen i det kärleksfulla stöket hos storfamiljen Garrett när the Boy Next Door en kväll klättrar upp till hennes fönster.

Men jag kan också ljuga och svara Graffiti Moon av Cath Crowley, som var den bok jag läste senast och som jag tycker att alla ska läsa för att den är rolig och smart och fin.

Frågan "Vad läser du just nu?" kan också ha betydelsen "Vilken kurs läser du just nu?" och där är svaret: Barn, unga, medier och bibliotek. En spännande kurs om barndomssyn och ungas medievanor. Mycket läsning där, till exempel Hanging Out, Messing Around and Geeking Out.

6 kommentarer:

  1. Jag blir riktigt sugen på "Graffiti Moon".

    SvaraRadera
  2. Jag har för mig att en i min klass läste My life next door i engelskan förra terminen. Har ingen aning om vad hon tyckte om den, men ska nog ge den ett försök. Eller vad tycker du? Är den bra eller dålig?

    SvaraRadera
  3. Jag läser också My Life Next Door! Bland många andra förvisso, så om jag ska vara ärlig har MLND hamnat lite i skymundan just nu, helt oförtjänt dock för jag gillar den! Är du inte imponerad? :)
    /Sofia

    SvaraRadera
  4. Kul med tips på bra ungdomsböcker också, fast egentligen behöver inte vill-läsa listan någon som helst påfyllning :)

    SvaraRadera
  5. Kursen låter spännande! Är det en distanskurs? :)

    SvaraRadera