söndag 26 augusti 2012

Åtta saker om mig

Nu har jag läst 8 saker om i stort sett varenda bokbloggare jag följer och erinrat mig att Tina O tidigare i veckan bad mig att avslöja åtta saker enligt följande instruktioner:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Så here we go!

God vana: Jag försöker undvika beroendeframkallande saker. Därför dricker jag varken kaffe eller alkohol, snusar inte, röker inte och använder heller inte några andra droger. Jag är däremot beroende av socker och TV-serier.

Dålig vana: Jag är av olika anledningar en uppskjutare av gigantiska mått. Några av sakerna jag skjuter upp just nu? Hårklippning, optikerbesök, bostadsbidragsansökning och kurslitteraturanskaffning.

Jag har gått vilse i Bryssel i lånade sandaler. Vilket är väldigt olikt mig. Jag blir lätt stressad i nya miljöer och vill helst ha superkoll på vart jag ska innan jag ska dit så att jag kan ta mig från punkt A till punkt B så jag försöker vara förberedd. Ändå kan jag vandra iväg i helt fel riktning för verkligheten förvirrar mig hur väl jag än studerat kartan.

Huset vid sjön/The Lake House. Det finns filmer jag fastnar framför varje gång de går på TV. Till exempel den här. Men jag kommer alltid in någonstans mitt i och får aldrig riktigt grepp om när Keanu Reeves bodde i huset och när Sandra Bullock gjorde det och hur den där brevväxlingen egentligen fungerar.

Jag vill åka till Bergen. Bergen - den norska staden, inte bergen - de där höga stenformationerna i naturen. Det lär regna vansinnigt mycket, men Borås har väl förberett mig åtminstone lite? Har velat åka sen det var resmål i På spåret en gång.

På spåret är förmodligen mitt favoritprogram på TV. Som inte är TV-serier och livesport alltså.

Jag gillar fotboll. Samtidigt är jag så pessimistiskt lagd att jag aldrig förväntar mig att det ska gå bra för lagen jag håller på. Därför var det så konstigt när Chelsea plötsligt blev ett sånt lag som vann ligan flera gånger och att IFK Norrköping i år inte ligger sist i Allsvenskan är totalt obegripligt. När jag blev kär i fotboll på allvar var det dock i samband med att Roma vann Serie A så jag antar att jag började som medgångssupporter.

Min nörddröm: att besöka bibliotek i alla 290 kommuner i Sverige. Jag har cirka 280 kvar.


Det var åtta saker om mig. Finns det någon kvar som inte har öppnat på luckan till sitt obokiga liv? Jag har inte sett något från Ebba, Clara och Amelie, så om ni vill får ni gärna berätta något nytt om er själva.




2 kommentarer:

  1. Att besöka bibliotek i Sveriges samtliga kommuner är inte alls en tokig tanke. Kanske något att fila på? Man ska ju ha någon hobby som tar lite tid att förfina. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag glömde att jag är klar med min utmaning. Tack för att du utmanade mig förresten, det var faktiskt kul - fast lite svårt ;) Kolla in det här: http://punktebba.blogspot.se/2012/08/atta-saker-du-inte-visste-om-mig.html

    SvaraRadera