onsdag 27 juni 2012

På min önskelista (13) - dorks

En sista önskning innan önskelistan går på sommarlov!

Adorkable av Sarra Manning
Den officiella beskrivningen från adlibris:

Jeane Smith's a blogger, a dreamer, a dare-to-dreamer, jumble sale queen, CEO of her own lifestyle brand and has half a million followers on Twitter. Michael Lee's a star of school, stage and playing field. A golden boy in a Jack Wills hoodie. They have nothing in common but a pair of cheating exes. So why can't they stop snogging?

Och så tillägger författaren:
It’s also about Haribo, Roller Derby, dogs on skateboards, dogs on surfboards, dogs doing any form of extreme sport, old skool hip hop, jumble sales, riding your bike downhill really fast, riot grrrl, those boys you want to kiss but punch in the face at the same time, dyeing your hair ridiculous colours just because you can, stitch ‘n’ bitch, the songs that make you dance, the songs that make you cry, being a bad ass, cake, love, death and everything in between.

Jag läste just Nobody's Girl och blev sugen på något mer av Sarra Manning. Positiv överraskning då att upptäcka att hon nyligen kommit ut med en ny ungdomsbok! Att klicka hem Adorkable som sommarläsning är inte otänkbart. Tårta och roller derby? Såld!

5 kommentarer:

  1. Verkar vara en häftig bok!

    Förresten: du har fått en favvostämpel av mig för att du och Unga vuxna är så awesome!

    http://bokclara.blogspot.se/2012/06/fick-karlek-skickar-nu-vidare.html

    SvaraRadera
  2. Jag hade bara läst baksidetexten tidigare och var lite "Hmm..." i min inställning. Sen läste jag det här inlägget, såg ordet roller derby och blev fast. Med tanke på hur mycket nördstämpeln är ett säljargument för mig så är det väl bara att klicka hem den :D

    /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Extrainfon blev avgörande. Det kan bli precis hur som helst, men jag hoppas på det bästa! :D

      Radera
  3. Verkar vara bra, vilket leder till frågan: Varför gör du såhär mot mig, Maria?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lever för att göra ditt liv extra besvärligt! Mwa-ha-ha-ha...

      Radera