onsdag 20 juni 2012

På min önskelista (12): Sweethearts

Sedan jag inspirerades av Malin att börja på min egen önskelista har det blivit några önskningar och fler kommer det att bli. Det tar liksom aldrig slut. Dock kommer önskelistan att ligga på vil i juli så efter nästa vecka tar jag en paus med önskandet och trappar ner på bloggnärvaron. Men först!

Sweethearts av Sara Zarr
When Jenna Vaughn’s childhood sweetheart unexpectedly comes back into her life during her senior year of high school, she is forced to confront her troubled past. This is a story about the power of memory, the bond of friendship, and the quiet resilience of our childhood hearts.
                         - beskrivning hämtad från författarens hemsida

Tidigare i år läste jag Zarrs How to Save a Life och den är en av mina favoritböcker i år. Sweethearts är den av hennes övriga böcker som jag känner mig mest sugen på och ska försöka låna när jag kommer hem i sommar.
   Meningarna är delade hos mina bokgurus. Forever Young Adult dyrkar och återkommer ständigt till Cameron Quick. Johanna L tyckte att den kunde ha varit betydligt bättre.
   Som extra bonus är boken en av Bitch Magazines "100 Young Adult Books for the Feminist Reader".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar