onsdag 16 maj 2012

På min önskelista (9) - stolthet & fördom i Hollywood

Ett rykande färskt nummer av På min önskelista - direkt in i din blogglåda!
I fokus denna vecka:

Epic Fail av Claire LaZebnik

As the son of Hollywood royalty, Derek Edwards is pretty much prince of the school—not that he deigns to acknowledge many of his loyal subjects.
As the daughter of the new principal, Elise Benton isn’t exactly on everyone’s must-sit-next-to-at-lunch list.

When Elise’s beautiful sister catches the eye of the prince’s best friend, Elise gets to spend a lot of time with Derek, making her the envy of every girl on campus. Except she refuses to fall for any of his rare smiles and instead warms up to his enemy, the surprisingly charming social outcast Webster Grant.
   But in this hilarious tale of fitting in and flirting, not all snubs are undeserved, not all celebrity brats are bratty, and pride and prejudice can get in the way of true love for only so long.
                                                                                - beskrivning hämtad från YA Crush

YA Crush är min främsta källa till böcker med koppling till Stolthet och fördom. Det finns hur många som helst och det här är bara det senaste exemplet. Detaljerna är egentligen oviktiga; det räcker att det finns en koppling till urmodern. Och då blev jag ändå inte hänförd av Jane Austens original för ärligt talat är det lite tungt att läsa. Desto bättre att det finns tonvis med andra versioner att välja på. Med eller utan zombies.

1 kommentar:

  1. Word, var inte särskilt betagen i boken, men älskar versionerna som tycks inspireras från den. Och det här låter som en väldigt intressant bok.

    Svar: Jag borde nog egentligen försöka televisionera mindre, men jag finner ett alldeles för stort nöje vid att göra det att det inte är möjligt. Ska bli kul att ha dig som åhörare här med!

    SvaraRadera