fredag 25 maj 2012

Dagens fynd i bibliotekskatalogen: besynnerliga barn

Våga vägra värmen och sitta inne vid datorn ett tag. Då hittar man trevliga saker på sitt nya favoritbibliotek.
Som att de beställt

An Off Year av Claire Zulkey (som jag bett dem köpa)
Second Chance Summer av Morgan Matson (som jag omedelbart ställde mig i kö på)
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs (som är en bok på M)

Den sistnämnda var en nyhet för mig men tydligen har Sanne Näsling översatt och Rabén & Sjögren ger ut i augusti. Har jag inte läst originalet än så kan jag definitivt vänta några månader till på översättningen.


2 kommentarer:

  1. Ah, skönt att det kommer en översättning! :) Jag har spanat på den där förut, men jag är ju så lååååångsam när jag läser på engelska.

    SvaraRadera
  2. Miss Peregrine-boken är bra! Jag har dock bara läst den i manusform men gillade. Ser fram emot den färdiga boken.

    SvaraRadera