söndag 1 april 2012

Söndagssexan - the Sarah Dessen edition

1. Sarah Dessen! Ny bok!
Regina Hayes at Viking Young Readers has signed YA novelist Sarah Dessen’s 11th novel, The Best After Ever, which will be released in May 2013. Set in the fictional beach town of Colby, where several of Dessen’s novels take place, it features 18-year-old Emmeline, who is spending her last summer before college working for her family’s vacation rental business and enjoying a summer romance with a young aspiring filmmaker. Leigh Feldman at Writers House brokered the deal for world rights. 
Saxat från bloggen.

2. Ja, jag vet att den inte kommer förrän nästa år. TjugoTRETTON. Och jag visste ju att den skulle komma någon gång. Hon skriver, ergo - det kommer att komma en bok. Men att få det svart på vitt... Happy dance!

3. Maj 2013 alltså. Jag kommer att vara i slutfasen av arbetet med min kandidatuppsats och i stort behov av att fly den här världen och in i Sarah Dessens. Perfekt.

4. Speciellt som den utspelar sig i Colby! Under sommaren!

5. John Green var en av alla som jublade över nyheten på både twitter och tumblr. Det är så fint att mina husgudar gillar varandra.

6. Var det inte längesen jag läste Sarah Dessen? Jo. Dags att läsa om What Happened to Goodbye snart? Den kommer på svenska i maj det här året så man behöver inte vänta ett år på en ny bok.
   Ny bok!!!! Yay!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar