onsdag 18 april 2012

På min önskelista (5) - Darlah

På min önskelista är Malins påhitt och jag har fått en del boktips därifrån. Det här är min önskelista.

Darlah - 172 timmar på månen av Johan Harstad

Tre tonåringar vinner en resa till månen.

Jag vet inte riktigt varför jag vill läsa den här boken. Rymden? Mor Vattnar Jorden Medan Jag Sätter Ut Nya Plantor. Ett kort förhållande med Star Trek: Voyager för att min bästis gillade det. Någon planet har en planet som heter Europa (korsordskunskap). En har ringar. Jag är inte så intresserad.

Men det verkar inte personerna i boken vara heller. De vill bara komma bort. Och mycket längre bort än månen går väl knappt att komma.
   Så jag tror att det finns saker jag kommer gilla med den här boken. Som dessutom verkar spännande och jag läser väldigt sällan böcker som är spännande på det sättet så 172 timmar på månen kunde kanske vara en intressant resa.

Jag upptäckte boken genom Forever Young Adult som recenserat boken eftersom den kommer ut i USA i dagarna. Anledningen till att jag reagerade var att det var en norsk bok som översatts och det händer väl inte så himla ofta?

När den kom ut på norska och svenska läste jag inte bokbloggar så den behövde alltså ta sig över Atlanten för att jag skulle upptäcka den. Lite sorgligt kanske. Men som sagt, jag läste inte bokbloggar och hur ska man då få reda på något?!

Det positiva med att upptäcka "gamla" böcker är att de redan finns ute och väntar på mig istället för att jag ska behöva vänta. Den här finns till exempel på högskolans bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar