onsdag 28 mars 2012

På min önskelista (2) - en bok från Ally

Det är fortfarande onsdag när jag skriver det här. Kunde nog betraktas som "fail" att börja med en onsdagsgrej och missa redan andra veckan.
Det här är min önskelista. Bara en sida till började på sin för längesen, jag börjar på min nu.

Maureen Johnson


Jag vet att Maureen Johnson är en författare och inte en bok. Och jag önskar mig inte personen Maureen Johnson utan något hon har skrivit. Vad som helst egentligen för att få en känsla för hur hon är.

Jag har skrivit förut (tror jag) att jag vill läsa Maureen Johnson. Ally har lyssnat på mig och fixat en tävling där hon lottar ut 13 Little Blue Envelopes. Hon berättar om boken och tävlingen här och du kan med fördel kolla in hennes andra inlägg också för hon har nyss startat sin blogg, Mitt eget rum, så de är inte så många än så länge.


Det skulle kännas bra att vinna, men lite konstigt också med tanke på att det är Caroline som tipsat mig om både Maureen Johnson och tävlingen. Så om jag vinner skickar jag vidare boken till henne när jag är färdig med den. :)

1 kommentar: