onsdag 21 mars 2012

På min önskelista (1)

Malin på Bara en sida till har en återkommande punkt som hon kallar På min önskelista. Hon beskriver tanken bakom den här, men lite kort handlar det om att presentera böcker man är sugen på att läsa - gamla, nya eller ännu inte utgivna.

Jag tycker det är en smart idé och ett bra sätt att samla sin ständigt växande önskelista samtidigt som man fyller bloggen med innehåll och tipsar andra om böcker man är nyfiken på men inte läst. Så smart och så bra att jag nu börjar skriva på min egen önskelista!

Graffiti Moon av Cath Crowley

Let me make it in time. Let me meet Shadow.
The guy who paints in the dark. Paints birds 

trapped on brick walls and people lost in ghost
forests. Paints guys with grass growing from
their hearts and girls with buzzing lawn mowers.


It’s the end of Year 12. Lucy’s looking for Shadow, the graffiti artist everyone talks about.
His work is all over the city, but he is nowhere.

Ed, the last guy she wants to see at the moment, says he knows where to find him. He takes Lucy on an all-night search to places where Shadow’s thoughts about heartbreak and escape echo around the city walls.

But the one thing Lucy can’t see is the one thing that’s right before her eyes.

- beskrivning hämtad från författarens hemsida

Varför vill jag ha?
Cath Crowley är en australisk författare och de har en tendens att vara bra. I alla fall de som tar sig över vattnet och blir utgivna i USA som Graffiti Moon blev i februari. Den utspelar sig under en natt (begränsad tid = awesome av någon anledning) och berättas av flera röster och verkar allmänt fin och lagom poetisk.

Blogginlägg som väckt mitt habegär:
Forever Young Adult
GReads!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar