onsdag 8 februari 2012

Jag har inte läst City of Bones

Än.

Men idag ökade chansen för att jag kommer att gör det.
Jag tog det enorma klivet från ungdomsavdelningen till fantasyavdelningen. I verkligheten handlade det väl om högst några steg på biblioteksgolvet, men mentalt... Woosh! Ljusår.
   Där låg den och visade framsidan för mig. Stadssiluett och nån kille som liksom strålar. Så jag tänkte "Nu gör jag det!" trots att ryggsäcken redan var rätt så välfylld.

Jag läser bara contemporary/"vanliga"/"verklighetstrogna"/nutidsskildringar med några få undantag. Harry Potter, Twilight och Hungerspelen. Cassandra Clare känns som nästa steg. Jag ska ärligt säga att jag sållar bort ungefär 95% av alla blogginlägg jag läser för att de handlar om fantasy/paranormal/steampunk, men jag har inte kunnat undgå The Mortal Instruments så jag tänker att jag borde ge det en chans.

Ja? Nej? Absolut? Absolut inte? Prova det här istället...
Synpunkter mottages nedan.

1 kommentar:

  1. Okej jag är en av de största Harry Potter nördarna genom tiderna och Cassandra har fått en massa insprstion där ifrån asså hon har fan nästa blivit dömd för plagiat. Men historien är helt annorlunda, men hon har precis som JK sammansvetsat en magisk värld med den tråkiga och normala världen. Dessutom använder hon sin magiska värld att ifrågasätta orättvisor. Grymma böcker, läs dem! :)

    SvaraRadera