tisdag 17 januari 2012

Nytt år - nya böcker?

Eh, inte direkt... Jag har läst sex böcker hittills i år och fyra av dem har jag läst tidigare. Kanske hög tid att införa ett omläsningsstopp? Nån måtta på trygghetsnarkomanin får det väl ändå vara? Suck... Ja.

Men jag köpte faktiskt en bok idag! Kollade inte ens om den fanns på biblioteket först.
Jag behövde en ny kalender och några pennor och jag hade 500 oanvända kronor instoppade i ett presentkort. (Hur kan man ha ett sånt i plånboken i ett halvår utan att använda det? Inte alls svårt har det visat sig. Hade det däremot varit för en nätbokhandel...) Så vad ska man göra med födelsedagspengar om inte impulsköpa sig lite nöjesläsning? En vuxenbok dessutom så det var en bok jag aldrig hört talas om (The Ugly Sister), av en författare jag förmodligen hört talas om men inte lagt på minnet (Jane Fallon).

OK, slut på retoriska frågor. Nu kvällsplugga lite och sen läsa någon ny bok. Inte läsa om The Truth about Forever eller What Happened to Goodbye alltså. Kanske bara bläddra lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar