tisdag 9 augusti 2011

Flyttstädning/böcker skänkes

Jag håller på att flytta och bland det viktigaste är naturligtvis vilka böcker jag ska ta med mig. Inte alla. (Eftersom jag betraktar mina föräldrars hus som lager för mina tillhörigheter och reträttplats när jag behöver gömma mig för världen.) Men några favoriter. Mina snuttefiltar.

Men nu till det viktiga! Några böcker har jag tänkt skänka bort och ni har första tjing.
Alla för unga vuxna. Alla på engelska.

Moonglass av Jessi Kirby. (Mina tankar om den boken kommer inom kort. Tills vidare kan ni använda er av valfri sökmotor för att ta reda på mer eller göra som jag gjorde: nöja er med att Sarah Dessen gillar.)


Pretty Things av Sarra Manning

The Summer of Firsts and Lasts av Terra Elan McVoy

Invincible Summer av Hannah Moskowitz

A Season of Eden av J.M. Warwick.

He's my teacher. I shouldn't be alone with him. But I can't help that he's irresistible. I let the door silently close at my back. He stared at me, and a taut quiet stretched between us. "I like hearing you play," I said, moving toward him. He turned, in sync with my slow approach. He looked up at me but didn't say anything. I rested my clammy hand on the cold, slick body of the baby grand. "May I?" The muscles in his throat shifted, then he swallowed. "Eden." My knees weakened, like a soft tickling kiss had just been blown against the backs of them. "Is it okay?" I asked. His gaze held mine like two hands joined. He understood what I was really asking. "Let me stay," I said. "Please." "You're going to get me in trouble," he said.
(Från författarens hemsida eftersom jag känner mig en smula slö och ändå inte kan göra det bättre själv.)

Om någon av böckerna låter intressant behöver du bara maila mig på maria_ungavuxna@hotmail.com
och berätta vilken bok du vill ha och vart jag ska skicka den. Jag använder mig av först-till-kvarn-principen.

1 kommentar:

  1. Sv: Tack för att du sa till, har dock redan den i bokhyllan :)
    Ska du skänka bort dessa böcker helt gratis? :O Jag är lite intresserad av Moonglass om den inte är borta redan vill säga :)

    SvaraRadera