tisdag 16 augusti 2011

Beslut om köpstopp

Jag har velat lite i frågan. Jag köper egentligen inte så många böcker. Men i våras köpte jag fler böcker än vad jag vanligtvis gör under en tvåårsperiod så jag kände att det kanske var dags att bromsa. Och när jag precis läste ett inlägg hos Bara en sida till där Malin påminner om storheten med bibliotek var beslutet plötsligt fattat. Inga mer böcker ska inhandlas i år.
   Eventuella böcker jag vill köpa kommer att finnas kvar nästa år. Resten finns på biblioteket. Eller så dristar jag mig till att be dem köpa böcker åt mig. Och åt alla andra förstås. De gör sånt ibland. Om man ber snällt eller fyller i ett formulär.
   GOTLIB är för övrigt min nya kärlek.


1 kommentar:

  1. Köpstopp är bra om man klarar av dem, vilket jag aldrig verkar lyckas med. Hoppas det går bättre för dig :)

    SvaraRadera