torsdag 18 augusti 2011

Belöning

Idag har jag varit superduktig och skickat böcker till alla som ville ha. Förhoppningsvis kom rätt bok till rätt önskare också!
   Eftersom jag var så superduktig tyckte jag att jag förtjänade en belöning.


                                     (Foto: John Kasawa/FreeDigitalPhotos.net)


Nej, inte tårta. En bok förstås. Var på avskedsbesök på stadsbiblioteket och hittade en ungdomsbok. Så trots att jag håller på med en damroman och en bok om Pedagogerna (tjuvstartar höstterminen eftersom jag är rysligt otränad och min bok i studieteknik rekommenderar att man börjar lite innan om man kan) och trots att vuxensommaren officiellt inte är över, läser jag nu Meg Cabots Pants on Fire (på svenska: Katie Ellison ljuger inte).
   Anledningar att läsa? Publishers Weekly jämför den med iste en varm eftermiddag. Forever Young Adult ger den en sjua på swoon-skalan. Det var längesen jag läste Cabot. Att det är tredje veckan i augusti både i boken och nu måste vara ett tecken. Och nämnde jag att jag har varit superduktig idag?
   Måste kila nu. Tommy Sullivan kom precis upp ur vattnet och sa hej. I smell delicious trouble...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar