lördag 2 juli 2011

Fusk!

Ja, okej, jag har gjort ett litet avsteg från vuxensommaren och läst en YA. Men det kändes liksom dumt att inte utnyttja mina fina östgötabibliotek och den geniala fjärrlånsmöjlighet de har, nu när jag snart ska flytta till nya jaktmarker ( = bibliotek). Och korkad vill jag inte vara. Så jag lånade hem The Unwritten Rule (och Bloom, men den hade Linköping på sin vuxenavdelning så om jag köper den placeringen så är det tekniskt sett inte fusk) av Elizabeth Scott.
   (De hade Perfect You på vuxen också. Intressant det där. Men den läste jag förra, nehej förrförra, året. (Det där var ett fult ord. Förra. Och sen förrförra? Heter det verkligen så? Och varför använde jag det? Ju mer jag stirrar på det desto fulare ser det ut.))
   Hm, jag tror vi slutar där, för att bespara eventuella läsare överanvändande av parenteser och allmänt svammel. Några ord om The Unwritten Rule kommer istället en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar