tisdag 26 april 2011

Someone Like You

"Scarlett Thomas has been my best friend for as long as I can remember. That's why I knew when she called me at Sisterhood Camp, during the worst week of my life, that something was wrong even before she said it. Just by her voice on the other end of the line. I knew."

Halley kände aldrig riktigt Michael Sherwood, killen alla gillade, men när han dör förändras livet för alltid för Scarlett. Och för Halley. För kanske första gången behöver Scarlett Halley mer än Halley behöver Scarlett.
Ja, det är en bok om bästa vänner, men också om Halley och Macon. Killen mamma inte gillar men som är så oemotståndlig. Sarah Dessens Angela och Jordan.

Jag inser att jag borde säga något om vad jag tycker om boken och motivera varför, men jag vet just inte vad jag ska säga. För mig är Sarah Dessen på något sätt främst de senare böckerna och det är så märkligt att tänka att hon har skrivit den här boken. Inte så att den är så fruktansvärt olik de övriga, men för mig är det ändå lite av en annan galax. Fast, naturligtvis, gilla!

Featuring: Vlad the Warrior

Att läsa:
"He's not good for you."
Like he was food. Not a green pepper or an orange but a big sticky Snickers bar. "You don't even know him", I said.

PS. That Summer + Someone Like You = How to Deal, filmen med Mandy Moore och C.J. Cregg  Allison Janney. Min inkörsport till Dessen-land och anledningen till att jag ser Macon så här snarare än som han beskrivs i boken.
PS 2. Trots det strandiga omslaget - inte en sommarbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar