söndag 24 april 2011

Försummad blogg

Ja, den här bloggen har väl varit försummad sedan starten ett tag. Jag har varit på skånsk lässemester. Vilket innebär att jag varit i Skåne och läst böcker, märkvärdigare än så är det inte. Idel omläsningar för övrigt. Kitty, tvillingarna och Unga kvinnor för min litteraturkurs och Sommaren jag blev vacker för att jag kände för det. (Och tredje boken dimper ju snart ner i brevlådan, iiihhh!)
   Det är sällan jag läser samma bok på olika språk, men nu var det första gången jag läste Jenny Han på svenska. Fungerar fint, så läs, läs alla som föredrar att läsa på svenska. Andra boken kommer snart. (Har jag redan tjatat om det eller är det bara i mitt huvud? Sak samma, sprider gärna den hanska sommargospeln.)
   Och apropå gospelspridning, det kommer snart ett inlägg om Jellicoe Road men först Sarah Dessen-omläsningen som jag ligger (hopplöst?) efter med, men som trots allt är i rullning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar